torstai 29. maaliskuuta 2012

Aidot ja feikit Vuittonit Soulissa

Louis Vuitton on todennäköisesti maailman kopioiduin muotibrändi. Sen suosio aasialaisilla markkinoilla on huikea ja monet aasialaiset turistit kahmivat aitoja Vuittoneita lentokentillä ja Euroopan merkkimyymälöissä, joista he voivat ostaa tuotteet verovapaasti. Brändimainonta maalaa modernia vapauden tunnetta ja seikkailua. Tuotemerkki halutaan ehkä yhdistää mielikuvatasolla sen yli sataviisikymmentä vuotta vanhoille juurille: pariisilaisen yläluokan pinottaviin, tiiviisiin matka-arkkuihin.

Silti kalliit hinnat ovat luoneet tämänkin tuotemerkin ympärille laajat jäljennösmarkkinat. Feikkeja Vuitteoneita löytyi myös Soulin suurimmilta katumarkkinoilta, Namdaemunista. Hinnat olivat korkeampia kuin esimerkiksi Kiinassa ja esillä oleva tarjonta oli pienempi ja huomaamattomampaa. Mutta ihan riittävästi silti löytyi brändisuojan rikkojia Soulistakin.



Louis Vuittonin upea myymälä COEX-kauppakeskuksessa rakentaa pikkutarkasti
arvokkaan brändin laatuimagoa.




Merkin feikkien esillepano Namdaemunin katumarkkinoilla saa tuotteet näyttämään halvoilta. Kopiot ovatkin omalta osaltaan pilanneet brändin tyyliä ja saaneet LV-kirjaiyhdistelmän tuntumaan tietyissa tilanteissa jopa äärimmäisen mauttomalta.


Mauttomista merkkisukkapinoista puhumattakaan...


Brändimyymälä Lotten tavaratalossa Soulin sydämessä.


Terveisin,

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti